REFLECTIE BLOK 4


Dit blok (4) heb ik een individuele reflectie gemaakt aan de hand van een aantal punten. Deze punten heb ik een cijfer gegeven tussen de 0-10.

De volgende punten heb ik gereflecteerd:

  • Motivatie
  • Mate van zelfsturing
  • Maken van huiswerkopdrachten
  • Samenwerking met anderen
  • Werkhouding tijdens de lessen
  • Studeertijd thuis
  • Feedback vragen aan docenten

Ik zal elk punt beoordelen met een cijfer (0-10) waarbij een 10 het hoogst haalbare cijfer is.


Motivatie 

cijfer - 9

Mijn motivatie was afgelopen blok erg goed. Ik ben erg gemotiveerd om goede cijfers te halen en alles eruit te halen wat erin zit. Ik ben altijd aanwezig en gemotiveerd om bezig te gaan. 

Mate van zelfsturing 

cijfer - 8

Ook dit blok heb ik een goede zelfsturing gehad, ik vraag wat er van mij verwacht wordt en doe dit. Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor wat ik doe, en denk ook vaak na over de consequenties van mijn gedrag.

Maken van huiswerkopdrachten 

cijfer - 9

Dit blok hebben wij met het project Vitaliteit@work afgesproken dat we tijdens de lessen net zo lang blijven tot het af is. Hierdoor hebben wij geen huiswerk. Voor SPAL maak ik mijn huiswerk ook op tijd zodat ik de deadlines haal. Dit blok gaat het maken van huiswerkopdrachten dus erg goed. 

Samenwerking met anderen 

cijfer - 9

De samenwerking in blok 4 zijn wij nog mee bezig. Ik werk samen tijdens het vak vitaliteit@work met Jantina, Guus, Olav en Rinze. 

Guus vind ik een prettig persoon om mee samen te werken. Hij neemt zelf initiatief en is een betrouwbare student. Hierdoor vind ik het prettig om met hem samen te werken. Hij heeft mij tijdens dit blok ook feedback gegeven over hoe hij het vindt om met mij samen te werken. Hier kan je de Feedback van Guus lezen. Rinze is ook betrouwbaar maar neemt zelf weinig initiatief, hij is wel erg productief tijdens de lessen. Olav is echt onze stille kracht, de taken die hij op zich neemt voert hij perfect uit. Jantina komt onzeker over en heeft veel bevestiging nodig. Ik vind het soms wel lastig om met zijn vijven samen te werken. Dit komt ook omdat ik mijzelf altijd heel erg verantwoordelijk voel, en wij mijn netwerk gebruiken voor het onderzoek. Hierdoor voel ik mij extra verantwoordelijk dat alles goed gaat. 

Zelf heb ik wel stappen gemaakt met het loslaten. Ik zou het liefste elke interventie zelf doen, zodat ik weet wat er allemaal gezegd wordt. Dit hebben wij in de praktijk niet gedaan, iedereen heeft 1 locatie waar je verantwoordelijk voor bent. 

Ook wil ik altijd dat iedereen de punten krijgt zodat wij als klas het goed doen. Voor Jantina wordt een beoordeling van de opdrachtgever lastig, en dit heb ik los gelaten. Ik laat zo iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. 

Werkhouding tijdens de lessen 

cijfer - 9

Zoals alle andere blokken heb ik een actieve werkhouding tijdens de lessen. Ik doe goed en actief mee, en maak de opdrachten die van mij verwacht worden. Tijdens SPAL krijg je de ruimte om de les voor jezelf zinvol te maken, dit doe ik dan ook elke les. Ik maak een duo met iemand die vaker in de sportschool komt, en diegene stel ik vragen en doen we oefeningen. 

Studeertijd thuis 

cijfer - 8

Ik ben dit blok vooral met studiegenootjes naar het Forum, WAS en Doppio geweest om hier te studeren. Dit werkt voor mij het beste. Ook ben ik hier vroeg in het blok al heen gegaan, om zo niet in de knoei te komen met de planning die ik gemaakt had. Ik ging samen met iemand wat voor mij als stok achter de deur werkt. Ook ben ik vaak met Ellen geweest, zij is een vriendin van mij die Social-work studeert. Doordat wij beide een andere studie doen kan je je ook niet vergelijken hoe ver de een al is. Hierdoor heb ik minder stres en motiveert zij mij bezig te gaan.

Feedback vragen aan docenten 

cijfer - 8

Net als in blok 2 en 3 heb ik ook dit blok heb ik niet veel feedback gevraagd over mijn leer/werkhouding. Wel vraag ik net zolang feedback totdat ik de opdrachten zelf begrijp, en hier niet mijn klasgenootje mee hoef lastig te vallen. Ik vraag de feedback aan docenten tijdens de les, en loop ik tegen dingen aan, schrijf ik ze op en stel ze de eerst volgende les. Voor mij is deze manier van feedback vragen het meest effectief zodat ik kan doorvragen als ik het nog steeds niet begrijp. 

Ik heb Wilco wel extra feedback gevraagd over hoe ik presenteer. 


©2021 MARLOE INET OUWINGA 
Zuidenveld 9 
9301 JA Roden 

+ 31 6 52 34 49 62
marloe.ouwinga@gmail.com 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin