REFLECTIE BLOK 3


Dit blok (3) heb ik een individuele reflectie gemaakt aan de hand van een aantal punten. Deze punten heb ik een cijfer gegeven tussen de 0-10.

De volgende punten heb ik gereflecteerd:

  • Motivatie
  • Mate van zelfsturing
  • Maken van huiswerkopdrachten
  • Samenwerking met anderen
  • Werkhouding tijdens de lessen
  • Studeertijd thuis
  • Feedback vragen aan docenten

Ik zal elk punt beoordelen met een cijfer (0-10) waarbij een 10 het hoogst haalbare cijfer is.


Motivatie 

cijfer - 7,5 

Afgelopen blok vind ik dat mijn motivatie ruimvoldoende was. Ik was altijd aanwezig waar ik kon, ik deed tijdens de lessen goed mee, en bereide mijn lessen voor waar nodig. Ik vond Trainingsleer een lastig vak, voor dit vak was mijn motivatie dan ook laag.

Mate van zelfsturing 

cijfer - 8

Dit blok heb ik een goede zelfsturing gehad, ik vraag wat er van mij verwacht wordt en doe dit. Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor wat ik doe, en denk ook vaak na over de consequenties van mijn gedrag. Alleen het vak Trainingsleer vond ik het lastig mezelf tot te zetten.

Maken van huiswerkopdrachten 

cijfer - 5

Ik heb mijn huiswerk van Trainingsleer op zijn beloop gelaten. ik vond het een lastig vak wat maakte dat ik mezelf er moeilijk toe kom zetten om hier de huiswerkopdrachten van te maken. Ook had ik het aan het begin van de week vaak erg druk waardoor het er bij in schoot. Dit is absoluut een planningsfout van mijzelf. 

Voor de andere vakken is het mij wel gelukt om elke keer het huiswerk te maken. Organisatie advies heb ik elke keer netjes voorbereid en de casus die gepland stond gemaakt. Ook de presentatie over de artikelen heb ik voorbereid voor de lessen waarbij ik aan de beurt kon komen.

Sportmarketing was ook een vak waarbij ik mijn huiswerkopdrachten op tijd af had. 

Het verslag van de triatlon waren Rinze en ik de enige die dit af en ingeleverd hadden.

Samenwerking met anderen 

cijfer - 9

Dit blok verliep de samenwerking met Dies erg goed. Wij deden organisatieadvies samen. Zowel Dies en ikzelf zijn erg tevreden over de samenwerken van afgelopen blok. Dies zijn referenties staat in deze link: feedback Dies

Dies had aan het begin een moeizame start. Hij was erg ziek en kon niet op school zijn. Desondanks was hij heel erg betrokken bij de opdrachten en wilde wel heel graag wat doen. Na elke les stuurde we elkaar een spraakbericht van 10 minuten waar wij nu waren, en wat we hadden besproken tijdens de les. Ook bespraken we wat we van elkaar verwachten. Zo planden wij de interviews online zodat hij er wel bij kon zijn en er ook een mening over kon vormen. Na 3/4 weken knapte Dies weer op en konden we ook tijdens de lessen beter sparren. We hebben een mooi eindproduct kunnen opleveren waar wij erg tevreden mee zijn. We hebben veel van elkaar geleerd en hebben ook een 9 op ISP hebben behaald. Dit toont ook aan dat wij goed hebben samen gewerkt.

Werkhouding tijdens de lessen 

cijfer - 8

Ik had een hoge inzet tijdens de lessen. De hoorcolleges over trainingsleer kon ik het iets minder goed opbrengen om een goede werkhouding te hebben. Ik probeerde het wel elke les weer om goed mee te komen. Tijdens de les werden veel vaktermen gebruikt waar ik niks van snapte, dat resulteerde dat ik niet goed mee deed. Als ik eenmaal het verhaal niet meer volgde kon ik de draad ook niet meer oppakken. Tijdens ISP, marketing en verslag triatlon had ik daarin tegen een hele goede werkhouding

Studeertijd thuis 

cijfer - 8

Net als vorig blok heb ik thuis goed gestudeerd. Ook ben ik met studiegenootjes naar het Forum, WAS en Doppio geweest om hier te studeren. Dit werkt voor mij het beste. Ook ben ik hier vroeg in het blok al heen gegaan, om zo niet in de knoei te komen met de planning die ik gemaakt had. Ik ging samen met Dies hierheen om samen bezig te gaan voor ISP. Dit werkte voor mij en Dies heel erg goed. 

Feedback vragen aan docenten 

cijfer - 8

Ook dit blok heb ik niet veel feedback gevraagd over mijn leer/werkhouding. Wel vraag ik net zolang feedback totdat ik de opdrachten zelf begrijp, en hier niet mijn klasgenootje mee hoef lastig te vallen. Ik vraag de feedback aan docenten tijdens de les, en loop ik tegen dingen aan, schrijf ik ze op en stel ze de eerst volgende les. Voor mij is deze manier van feedback vragen het meest effectief zodat ik kan doorvragen als ik het nog steeds niet begrijp. Ik vraag ook feedback op mijn eindproduct tijdens de lessen, zo weet ik of ik op de goede weg ben.


©2021 MARLOE INET OUWINGA 
Zuidenveld 9 
9301 JA Roden 

+ 31 6 52 34 49 62
marloe.ouwinga@gmail.com 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin